GNIAZDO: "Wojna o pierścień" - zasady

Wojna o pierścień
- tabele i zestawienia -


Początkowe rozmieszczenie żetonów

Żetony Pole

Siły Przymierza

Gandalf Szary, Boromir, Aragorn, Froda, Sam, Merry, Pippin, Legolas, Gimili, Elrond 2812
krasnoludy siła 2 0815
krasnoludy siła 5 0807
Dain II, krasnoludy siła 10 4608
Keleborn, Galadriela, elfy siła 15 2918
Thrandruil, elfy siła 10 3709
Brad III, Zachodni Sprzymierzeńcy (ludzie) siła 10 3508
Zachodni Sprzymierzeńcy (ludzie) siła 3 4010
Zachodni Sprzymierzeńcy (ludzie) siła 1 3413
hobbici siła 5 1412
Zachodni Sprzymierzeńcy (ludzie) siła 1 1510
ludzie siła 3 1812
Theodred, Rohirrimowie (ludzie, piechota) siła 7 2524
Theoden, Eowina, Rohirrimowie (ludzie, piechota) siła 3, Rohirrimowie (ludzie, konnica) siła 8 3022
Eomer, Rohirrimowie (ludzie, konnica) siła 5 3022
Imrahil, Gondorczycy (ludzie, piechota) siła 5, Gondorczycy (ludzie, konnica) siła 5 2631
Denethor, Gondorczycy (ludzie, piechota) siła 20, Gondorczycy (ludzie, piechota) siła 5 3628
Faramir, Gondorczycy (ludzie, konnica) siła 5 3830

Siły Saurona

Nazgul 4, Nazgul 5, Nazgul 6, orki siła 20, Uruk-hai siła 4 3212
Nazgul 7, Nazgul 8, Nazgul 9, orki siła 10 3927
Król Nazguli, Gothmog, Nazgul 3, orki siła 5 3929
Rzecznik Saurona 4328
orki siła 10, Uruk-hai siła 5 4026
orki siła 25 3529
orki siła 10 4232
orki siła 10, Uruk-hai siła 5 4729
Olog-hai (trolle) siła 15 4228
Saruman, orki siła 30, Uruk-hai siła 6 2421


Warunki zwycięstwa

Sauron zwycięża, gdy zdarzy się jeden z poniższych wariantów:

  1. Pierścień znajdzie sie w Barad-dur
  2. Aragorn lub Gandalf staną sie Upiorami Pierścienia
  3. Sauron zdobędzie Minas Thirith, Dol Amroth, Helmowy Jar, Hobbiton i Pałac Thranduila, przy równoczesnym utrzymaniu Isengardu i Barad-dur

Przymierze wygrywa, jeśli:

  1. zniszczy Pierścień, lub
  2. zdobędzie Isengard i Barad-dur oraz utrzyma Minas Thirith, Dol Amroth, Helmowy Jar, Hobbiton i Pałac Thranduila

Punkty Cienia

Liczba oczek A B C D E F
1 9 10 11 12 13 8
2 10 11 12 13 8 9
3 11 12 13 8 9 10
4 12 13 8 9 10 11
5 13 8 9 10 11 12
6 8 9 10 11 12 13
Liczba na przecięciu rzędu i kolumny oznacza ilość Punktów Cienia, które Sauron ma do dyspozycji podczas aktualnego Etapu.

 

Koszty działań w Punktach Cienia

Czynność Koszt
Poruszenie oddziału o Sile powyżej 40 punktów 3
Poruszenie oddziału o Sile 11 do 40 punktów 2
Poruszenie oddziału o Sile poniżej 11 punktów 1
Poszukiwanie przez Nazgula- za każdego Nazgula 1
Poruszenie Nazgula podczas Fazy Ruchu- za każdego Nazgula 2
Zaatakowanie oddziałów przeciwnika 3
Obrona pełną Siła oddziału 2
Obrona połową Siły oddziału 0

 

Wpływ rodzaju terenu na ruch

Rodzaj terenu Koszt ruchu Obrona
Równy 1 -
Droga 0,5 -
Ścieżka górska 1 x2
Ścieżka 1 -
Ciężki 3 x2
Las 2 x2
Las/Ciężki 4 x2
Pustynia 3 -
Góry z -
Miasto 1 x2
Twierdza 1 x3
Jezioro/Morze z -
Orodruina 3 a
Strumień +1 -
Rzeka +2 -
Bagna 4 x0,5
Bród +1 -
Most - -
Przełęcz/Brama +1b -
Tunel +2b -
Dunharrow c -

    a - nie wolno wchodzić oddziałom wojsk
    b - w pewnych wypadkach musi być otwarta
    c - przejście tylko w towarzystwie Arragorna
    z - poruszanie się zabronione



Wyniki pojedynku

Liczba oczek Różnica sił (atakujący minus broniący się)
-4 -3 -2 -1 0 +1 +2 +3 +4 +5
1 z/- z/- z/- -/- -/- -/- -/- -/z -/z -/z
2 z/- z/- 1r/- 2r/- 1r/- -/1r 1r/z 1r/z -/z -/z
3 z/- 2r/- 1r/- -/1r -/1r -/2r -/1r -/2r -/3r -/2r
4 3r/- 3r/- z/1r 2r/1r 1r/1r 1r/1r -/2r -/2r -/2r -/3r
5 2r/- 2r/- 2r/1r 1r/1r 1r/2r 2r/1r 1r/1r -/2r -/2r -/z
6 1r/- -/1r 2r/- 1r/- 2r/- 1r/- 1r/2r 1r/1r 1r/z -/z

    Rezultat: atakujący (rzucający kostką)/broniący się.
    z - postać została zabita
    1r, 2r, 3r - postać odniosła jedną, dwie lub trzy rany



Wyniki bitwy

Liczba oczek Stosunek sił (oddział atakujący - oddział broniący się)
1-5 1-4 1-3 1-2 1-1 2-1 3-1 4-1 5-1
-1 100/- 80z/- 80/- 50z/- 50/- 50z/- 30/- 30z/- 20/-
0 80z/- 50/- 50z/- 30/- 30z/- 30/- 20z/- 20/- 20z/-
1 50/- 30z/- 30/- 20z/- 20/- 20z/- 20/- 20z/- 10/20
2 30z/- 20/- 20/- 20/10 20/10 20z/10z 10/20 10/20 -/10
3 20z/- 10/- 10/- 10/10 20/20z 20z/20 10/10 -/10 -/10
4 10/- 10/- 10/10 20/20z 20z/20 10/10 -/10 -/10 -/20z
5 10/- 20/10 20/10 10/20 10/20 10/20 -/20 -/20 -/30
6 20/10 10/20z 10/20 -/20z -/20 -/20z -/30 -/30z -/50
7 10/20z -/20 -/20z -/30 -/30z -/30 -/50z -/50 -/80z
8 -/20 -/30z -/30 -/50z -/50 -/50z -/80 -/80z -/100
9+ -/30z -/30 -/50z -/50z -/50z -/80 -/80z -/100 -/100z

    Rezultat określa procentową ilość strat, o które zmniejszana jest siła oddziałów.



Poszukiwania

Punkty Poszukiwań Liczba postaci na polu
1 - 2 3 - 5 6 - 8 9+
1 lub 2 1n 1n 1 1, 2
3 lub 4 1n 1n, 2 1n, 2 1, 2, 3
5 lub 6 1n, 2 1n, 2 1n, 2, 3 1n, 2, 3
7 lub 8 1n, 2n 1n, 2n, 3 1n, 2, 3 1n, 2, 3, 4
9+ 1n, 2n, 3n 1n, 2n, 3 1n, 2n, 3, 4 1n, 2, 3, 4

    Rezultat określa liczbę oczek, jaką musi wyrzucić Sauron, by poszukiwanie skończyło się sukcesem.
    Jeżeli wyrzucona zostanie liczba oczek, przy której zaznaczono literkę "n", to Sauron może podjąć próbę wzięcia postaci do niewoli.

Czary

Liczba oczek Siła czarów
A B C D
1 1 0 0 0
2 1 1 0 0
3 2 1 1 0
4 2 2 1 1
5 3 2 2 1
6 3 3 2 1

Odporność postaci

Drużyna Pierścienia

Aragorn 6
Boromir 5
Frodo 4
Gimili 6
Legolas 5
Sam 4
Merry 4
Pippin 4
Gandalf Szary 5
Gandalf Biały 6

Sprzymierzeńcy

Brand 5
Dain 6
Denethor 4
Elrond 6
Eomer 5
Eowina 4
Faramir 5
Galadriela 5
Imrahil 5
Keleborn 6
Theoden 5
Theodred 5
Thranduil 5

Siły Saurona

Król Nazguli 6
Gothmog 5
Nazgul 3 4
Nazgul 4 4
Nazgul 5 4
Nazgul 6 4
Nazgul 7 4
Nazgul 8 4
Nazgul 9 4
Rzecznik Saurona 5
Król Haradu 5
Saruman 5
Wódz Dunlendingów 5

Sługi Saurona

Barlog 6
Troll 5
Upiór Kurhanu 4
Szeloba 4

Zmienna przynależność

Gollum 4


Mobilizacja i uzupełnienia

Gondor

Mobilizacja:

  1. oddziały sił Ciemności, z wyjątkiem orków prowadzących poszukiwania, przekroczą granice Anfalas, Belfalas, Anorien, Lamedonu lub Lebeninu;
  2. Gandalf przybędzie do Minas Tirith
  3. zostanie zagrana Karta Zdarzeń "Mobilizacja sił Gondoru"

Uzupełnienia:

    M+1: 20-5 w Lebenninie, 15-5 i 4-7 w Lamedonie, 15-5 w Anorien, 10-5 W Balfas, 10-5 i 4-7 w Analfas
    M+2: 20-5 i 4-7 w Lebenninie, 15-5 i 4-7 w Lamedonie, 10-5 w Belfas, 10-5 i 4-7 w Analfas

Rohan

Mobilizacja:

  1. oddziały sił Ciemności, z wyjątkiem orków prowadzących poszukiwania, przekroczyły granice Marchii Zachodniej lub Marchii Wschodniej
  2. Gandalf znajduje się na jednym polu z Theodenem
  3. została zagrana Karta Zdarzeń "mobilizacja sił Rohanu"

Uzupełnienia:

    M+1: 5-5 i 15-7 w Marchii Zachodniej, 3-5 i 20-7 w Marchii Wschodniej
    M+2: 5-5 i 15-7 w Marchii Zachodniej, 3-5 i 20-7 w Marchii Wschodniej

Elfy, krasnoludy i Zachodni Sprzymierzeńcy

Mobilizacja:

  1. którykolwiek z oddziałów został zaatakowany przez siły Saurona

Uzupełnienia:

    M+1: 20-5 w Lorien, 10-5 w Mrocznej Puszczy w promieniu trzech pól od Pałacu Thranduila
    M+2: 10-5 w Mrocznej Puszczy w promieniu trzech pól od Pałacu Thranduila

Siły Sarumana

Mobilizacja:

  1. jakikolwiek oddział sił Przymierza znajdzie się w Isengardzie
  2. automatycznie w drugim etapie gry

Uzupełnienia:

    M+1: 15-4 i 3-5 w Isengardzie, Wódz Dunlendingów i 15-5 w Dunlandzie
    M+2: 15-4 i 3-5 w Isengardzie, 15-5 w Dunlandzie
    M+3: 15-4 w Isengardzie
    M+4: 15-4 w Isengardzie
    M+5: 15-4 w Isengardzie

Siły Mordu i sprzymierzeńcy Saurona

Mobilizacja:

  1. Nazgule odnajdą któregokolwiek z Hobbitów
  2. Hobbit zostanie odnaleziony w wyniku używania Palantiru
  3. Hobbit zostanie przyprowadzony jako jeniec do Mordoru
  4. automatycznie w siódmym etapie gry

Uzupełnienia:

    M+1: 15-4 i 5-5 trolle w Morii, 10-4 i 2-5 w DolGuldur, 20-4 i 4-5 w Nurnie, 15-4 i 5-5 w Minas Morgul, 50-7, 15-5 i 5-6 w Haradzie, 25-5 w Khandzie, 25-5 w Rhunie
    M+2: 10-4 i 2-5 w Dol Guldur, 20-4 i 4-5 w Nurnie, 15-4 i 5-5 w Minas Morgul, 50-7, 15-5 i 5-6 w Haradzie, 25-5 w Khandzie, 25-5 w Rhunie
    M+3: 10-4 i 2-5 w Dol Guldur, 20-4 i 4-5 w Nurnie, 15-4 i 5-5 w Minas Morgul, 50-7, 15-5 i 5-6 w Haradzie, 25-5 w Khandzie
    M+4: 20-4 i 4-5 w Nurnie, 15-4 i 5-5 w Minas Morgul, 50-7, 15-5 i 5-6 w Haradzie, 25-5 w Khandzie
    M+5: 20-4 i 4-5 w Nurnie, 15-4 i 5-5 w Minas Morgul




Przejdź do zasad "Wojny o pierścień".

Przejdź do opisu "Wojny o pierścień".

Przejdź do strony głównej GNIAZDA.

Przejdź do listy wszystkich opisanych gier.